Wiadomości

Zatrzymali fałszywego policjanta

Data publikacji 09.01.2020

We wtorek policjanci z wydziału kryminalnego zabrzańskiej komendy zatrzymali 14-latka, który działając metodą "na policjanta" usiłował doprowadzić 84-letniego mieszkańca Zabrza do niekorzystnego rozporządzenia mieniem w kwocie 50 tys. zł. Teraz 14-latkiem zajmie się sąd rodzinny, który zdecyduje o jego dalszym losie. Zatrzymanie nieletniego było możliwe, dzięki prawidłowej postawię pracowników banku, z którego 84-latek miał wypłacić pieniądze. Zimną krwią wykazał się też 84-latek, który sprawcą nie dał poznać po sobie, iż wie, że ma do czynienia z oszustami.

  We wtorkowy poranek 84-letni mieszkaniec Zabrza odebrał telefon. Osoba po drugiej stronie przedstawiła się jako policjant, który prowadzi sprawę dotyczącą oszustów. W trakcie rozmowy oszust poprosił 84-latka o udanie się do banku i wypłacenie 50 tys. zł. Poinstruował go też, że ma się nie rozłączać i cały czas mieć telefon przy sobie. Mężczyzna postąpił według jego poleceń i udał się do banku na ulicy Korczoka w Zabrzu. W trakcie wizyty w banku 84-latek przekazał pracowniczce banku informacje, w jakim celu wypłaca 50 tys.

  Pracownicy banku wykazali się bardzo prawidłową postawą. Natychmiast poinformowali o zaistniałej sytuacji zabrzańską policję i postępowali w sposób, jaki wskazali im prawdziwi policjanci. Bardzo dobra współpraca pomiędzy policjantami operacyjnymi i pracownikami banku oraz spokój i opanowanie samego pokrzywdzonego doprowadziły do zatrzymania 14-letniego mieszkańca Bytomia, który miał za zadanie odebrać od 84-latka kopertę z 50 tys. złotych. Koperta, którą odebrał 14-latek była pusta, a chwilę później młodzieniec był już zatrzymany. Jak się też okazało, był osobą poszukiwaną, ponieważ niedawno uciekł z młodzieżowego ośrodka wychowawczego. Teraz zajmie się nim sąd rodzinny. Policjanci będą prowadzić dalsze czynności celem zatrzymania pozostałych sprawców.

 

Seniorze nie daj się oszukać! Nie przekazuj osobie nieznajomej pieniędzy! Zapamiętaj! Policjanci nigdy:

  • nie informują przez telefon o swoich działaniach,
  • nie proszą o przekazanie pieniędzy,
  • nie pytają o sumę posiadanych oszczędności oraz miejsca ich przechowywania,
  • nie proszą o podanie numerów kont bankowych, haseł,
  • nie proszą o przelanie pieniędzy na wskazane konta bankowe,
  • nie proszą o zaciągnięcie kredytu.

 

Powrót na górę strony